Els responsables de les entitats diocesanes de Balears celebren una jornada de treball a la casa d’espiritualitat Santa Teresa Aquesta setmana, els responsables de les entitats diocesanes de Càritas a …

Trobada de Càritas de les Balears a Eivissa: «Hem d’entendre que l’habitatge és un dret humà»

Aquesta setmana, els responsables de les entitats diocesanes de Càritas a les Balears es van reunir a la casa d’espiritualitat Santa Teresa, en Cubells, Eivissa, per a una jornada de treball enfocada en la problemàtica de l’habitatge. Sota el lema «Hem d’entendre que l’habitatge és un dret humà», la trobada va posar en relleu la urgència d’abordar aquesta qüestió com un desafiament social prioritari.

Al costat dels representants de Càritas de les Balears, també van participar tècnics de la confederació de Càritas Espanyola, com Sonia Olea, de l’equip d’incidència i assessoria política. Olea va dirigir una jornada de reflexió que va ajudar a emmarcar les causes profundes de la vulneració del dret a l’habitatge a les illes. Durant la seva intervenció, va destacar que el problema no es limita únicament a la dificultat d’accés a un habitatge digne, sinó que també inclou qüestions relacionades amb l’empadronament o la precarietat residencial.

Durant la trobada, es va analitzar els alts preus en els lloguers en les Balears i com això afecta especialment a les persones en situació de vulnerabilitat. Des de Càritas entenem que l’habitatge no ha de veure’s com un bé de luxe, sinó com un dret bàsic que ha de ser garantit per a tots els ciutadans, tal com ho estableix la Declaració Universal dels Drets Humans.

Les Càritas de les Balears mantenen el seu compromís de continuar treballant en la defensa del dret a l’habitatge, un dret fonamental per al desenvolupament integral de les persones i la construcció d’una societat més justa i equitativa.