Viure de forma compromesa és una manera de ser i estar per a respondre a la realitat de les persones més vulnerables. En Càritas Menorca ens volem sumar al Dia …

1 d’octubre, Dia de les Persones d’Edat, “Viatge cap a la igualtat d’edat”

En Càritas Menorca ens volem sumar al Dia Internacional de les Persones d’Edat, és la nostra aposta per promoure una societat més solidària i pròxima als nostres majors, que ens aporten sòlids valors i tota la seva experiència de vida.

El lema que aquest any proposen les Nacions Unides, “Viatge cap a la igualtat d’edat”, ens proposa un viatge cap als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que reconeixen que el desenvolupament només es pot aconseguir si inclou a totes les edats. Apoderar a les persones majors en tots els àmbits del desenvolupament, inclosa la seva participació en la vida social, econòmica i política, ajuda tant a garantir la seva inclusió com a reduir les nombroses desigualtats a les quals s’enfronten aquestes persones.

I no podem oblidar, que una gran manca que sofreixen els nostres majors és la solitud i falta d’espais de socialització, des de Càritas Menorca volem prestar especial atenció a aquest tema, i des de l’any 1.992 es va constituir l’equip de voluntaris de Càritas de la Residència d’Ancians de Maó. El dia d’avui continuen amb la seva feina d’acompanyament a les persones residents en aquest centre, l’equip format per 23 voluntaris i voluntàries, fan tasques d’acompanyament, sortides, visites, tallers de música o cinema, celebració d’aniversaris, jocs, o simplement passar l’estona, conversar i conèixer totes aquestes històries magnífiques, que conten vides.

Avui volem felicitar els nostres amics de cabells plata i cor d’or i també a tots els voluntaris que fan possible aquestes estones d’alegria i compartir, que humanitzen i veuen la importància que les persones d’edat siguin part activa en la construcció d’aquest món.

Els nostres voluntaris

Sóc Ana Pons, voluntària de Càritas des de fa més de 25 anys, col·laboro en l’equip de la Residència d’Ancians de Maó, per a mi el més gratificant són les visites i veure com s’alegren amb la nostra arribada.

Dins de les activitats d’acompanyament a les persones d’edat realitzem sortides, passejos, visites al metge i els dijous juguem al Bingo, en altres ocasions simplement parlo amb ells i em compten les seves vivències, que són històries molt boniques.

Ells et donen afecte i agraeixen qualsevol atenció, l’afecte és mutu, quan surto penso que ha estat bonica aquesta estona amb ells, però penso que són ells els que em motiven més a mi que jo a ells.

Una abraçada.

Sóc Montse Pons i fa 12 anys que col·laboro en la Residència d’Ancians de Maó, com a voluntària de Càritas, ser voluntària m’aporta molta satisfacció i considero als residents part de la meva família.

Actualment acompanyo en la secció de jocs de taula, veure la cara d’alegria que posen en veure’ns arribar fa que valgui la pena estar allà, m’aporta un sentiment interior difícil de descriure i sempre penso que podria fer molt més.

#CáritasMayores #LasPersonasMayoresCuentan